Otonom Araç Teknolojileri

CDMMobil olarak otonom araç trendlerini takip ediyor, sunduğumuz çözümler ile otonom sistem ve sensör geliştiricilerine altyapı çözümleri sağlıyoruz. TRAGGER markası altında sunduğumuz, otonom sistem geliştiricilerine sağladığımız “drive by wire” nitelikli araçlarımız ile bu trendin yakın takipçisiyiz. TRAGGER ailesinin sahip olduğu esnek altyapı sayesinde, otonom sürüş ve sensör teknolojisi çalışan müşterilerimize özel çözümler üretebiliyoruz.

Bu kapsamda FEV Türkiye-CDMMobil işbirliği kapsamında geliştirdiğimiz otonom araç platformu, birçok otonom fonksiyon geliştirme çalışmalarına hizmet ediyor. Otonom sürüş altyapımız üzerinde; İleri Acil Frenleme Sistemi (AEBS), Dur-Kalk Destekli Adaptif Hız Kontrolcüsü (ACC Stop & Go), Şerit Takip Asistanı (LKA), Kör Alan Tespit Fonksiyonu (BSD), Park Asistanı (PA) ve İleri Çarpışma Uyarıcı Sistemi (FCW) gibi birçok İleri Sürücü Asistan Sistemleri (ADAS) FEV Türkiye tarafından geliştirilmiştir. TRAGGER Pro araçlarında uygulaması yapılan bu sistemler üzerinde otonom sürüş ve sensör teknolojileri ile alakalı test çalışmaları yürütülmekte.

Aynı zamanda TEKNOFEST-2021 “Robotaksi Binek Otonom Araç” kategorisinde yarışan gençlerimiz, otonom sistem geliştirme çalışmalarına hazır hale getirilmiş TRAGGER araçlarını kullanarak otonom sürüş algoritmalarını geliştirme fırsatı yakaladılar.

Drive By Wire

Aracın elektromekanik sistemleri vasıtasıyla kontrol edilen gaz (ivmelenme), direksiyon, fren gibi fonksiyonların, sürücü yerine bir kontrol ünitesinden gönderilen komutlar gerçekleştirildiği sistemler “Drive by Wire” sistemler olarak adlandırılır. Otonom sürüş sistemlerinin aracı yönlendirmek, hızlandırmak veya durdurmak için ürettiği kontrol çıktıları bu sistemler sayesinde yazılım ortamından elektromekanik ortama aktarılır.

TRAGGER ürün ailesindeki otonom geliştirme altyapısına sahip araçların; hızlanma, yavaşlama, direksiyon ve frenleme sistemleri otonom bilgisayarlar ve kontrol üniteleri tarafından doğrudan kontrol edilebilir durumdadır. TRAGGER ürün ailesindeki otonom geliştirme altyapısına sahip araçların; hızlanma, yavaşlama, direksiyon ve frenleme sistemleri otonom bilgisayarlar ve kontrol üniteleri tarafından doğrudan kontrol edilebilir durumdadır.